Formări și instruiri în adicții

Formări și Instruiri în Adicții


Ne adresăm părinților, profesorilor, psihologilor, medicilor școlari, asistenților sociali și altor specialiști. Prin seminarii, workshop-uri și formări în adicții împărtășim expertiza noastră acumulată pe parcursul a 15 ani, în prevenirea și recuperarea din dependență a adolescenților și tinerilor.

Formări și seminarii pentru specialiști


Formare de bază în adicții

Curs acreditat de Colegiul Psihologilor din România cu 32 de credite. Acesta se desfășoară pe parcursul a 40 de ore (32 de ore de curs și 8 ore de pregătire individuală) și caută să ofere acele baze teoretice care au cea mai mare aplicabilitate practică și să pună accent pe lecțiile învățate din experiența clinică a lucrului cu persoane afectate de adicții. Cursul se adresează profesioniștilor / viitorilor profesioniști (psihologi, psihoterapeuți, medici psihiatri, asistenți sociali, consilieri în adicții) care doresc să se echipeze pentru a lucra cu persoane care suferă de adicții.

Formare de bază în Interviul Motivațional

Acest curs, acreditat de Colegiul Psihologilor din România cu 20 de credite, pune bazele teoretice ale Interviului Motivațional într-un mod clar și coerent și este presărat cu numeroase exerciții practice și interactive. Interviul motivațional se desfășoară pe parcursul a 20 de ore și este mai mult decât un set de tehnici, deși propune multe instrumente concrete. El este un mod de a fi cu clientul, un stil colaborativ de conversație care întărește motivația și angajamentul propriu al persoanei de a se schimba. Cursul se adresează profesioniștilor / viitorilor profesioniști (psihologi, psihoterapeuți, medici, asistenți sociali, consilieri în adicții, specialiștilor în resurse umane).

Seminar „Despre droguri – pentru specialiști care lucrează cu adolescenți vulnerabili”

Acest seminar de 1 oră se adresează specialiștilor (asistenți sociali, psihologi, psihopedagogi, părinți sociali, educatori sau alte tipuri de specialiști aflați în contact direct cu adolescenți vulnerabili) care doresc să aibă un rol activ în prevenirea și intervenția timpurie a problemelor asociate cu consumul de droguri la adolescenți. Seminarul abordează amploarea fenomenului și tipurile de droguri care se consumă în România, factorii de risc asociați cu debutul/menținerea consumului la adolescenți, semnele directe și indirecte de consum care pot fi observate, factori preventivi și proceduri de intervenție timpurie.

Seminar „Despre consumul de droguri la elevi – prevenire și intervenție timpurie

Acest seminar de 1 oră se adresează cadrelor didactice care doresc să aibă un rol activ important în prevenirea și intervenția timpurie a problemelor asociate cu consumul de droguri la elevii lor. Seminarul abordează teme precum amploarea problemei consumului și tipurile de droguri consumate în România, semnele de consum pe care un cadru didactic le-ar putea observa la elevi. De asemenea, sunt prezentate modalități în care profesorii se pot implica in prevenire și cum arată o școală „preventivă antidrog”, dar și cum pot vorbi cu un elev la care observă un comportament suspect și care sunt procedurile de intervenție timpurie.

Seminar „Comunicare nu confruntare – dialogul despre droguri între specialist și adolescent”

Acest seminar de 1 oră se adresează specialiștilor (asistenți sociali, psihologi, psihopedagogi, părinți sociali, educatori sau alte tipuri de specialiști în contact direct cu adolescenți vulnerabili) și cadrelor didactice care doresc să aibă un rol activ în prevenirea și intervenția timpurie a problemelor asociate cu consumul de droguri la adolescenți. În cadrul acestui seminar vor fi exemplificate 5 modalități de conversație mai puțin eficientă, principiul cheie al unei comunicări productive și 3 modalități prin care rezistența poate fi ocolită.

Seminar „Riscurile tehnologiei digitale la copii și adolescenți – Ce pot face eu, ca profesor?”

Acest seminar de 1 oră se adresează specialiștilor din domeniul socio-uman (profesori, educatori, psihopedagogi) care doresc să fie o resursă pentru elevi în vederea abordării problemelor asociate abuzului de tehnologie digitală. Seminarul abordează provocările aduse de aceasta în contextul actual, factorii de risc asociați dependenței de tehnologie digitală, recunoașterea semnelor unei posibile dependențe digitale și care sunt direcțiile de abordare a prevenirii și intervenției timpurii în acest tip de dependență.

 

Seminarii pentru părinți


Seminar „Despre droguri – Ce trebuie să știu ca părinte de adolescent?”

Acest seminar de 1 oră se adresează părinților de adolescenți care doresc a se echipa în vederea abordării problematicii consumului de droguri la copiii lor. Vor fi prezentate teme precum amploarea consumului în România și tipurile de droguri consumate, factorii de risc și vulnerabilitățile care duc înspre consum și dependență, semne directe și indirecte de consum, strategii de abordare a adolescentului cu privire la acest subiect și principii preventive.

Seminar „Riscurile tehnologiei digitale – Ce trebuie să știu ca părinte?”

Acest seminar de 1 oră se adresează părinților preocupați să afle mai multe despre modul în care tehnologia digitală influențează dezvoltarea copiilor, riscurile tehnologiei digitale, despre soluțiile pe care le pot implementa pentru a preveni efectele negative sau dependența de tehnologie digitală dar și despre soluții implementate de către alți părinți în vederea gestionării eficiente a tehnologiei digitale de către copiii lor.

Seminar „Despre jocurile video – Ce trebuie să știu ca părinte de adolescent?”

Acest seminar format din 2 părți, de câte 1 oră fiecare, se adresează părinților de adolescenți și pre-adolescenți care doresc să afle mai multe informații și soluții practice în prevenirea și intervenția timpurie în ceea ce privește dependența de jocuri video. În prima parte se abordează tipurile de jocuri video existente și nivelul de adicție pe care fiecare dintre acestea îl pot da, factorii de vulnerabilitate înspre dependența de jocuri video, indicatorii unei posibile adicții și care sunt direcțiile din care se abordează prevenirea, respectiv intervenția timpurie în dependența de jocuri video. În cea de-a doua parte se abordează soluțiile ce pot fi implementate pentru a reduce timpul petrecut cu jocurile video, valoarea atașamentului în crearea contextului pentru implementarea soluțiilor, restaurarea controlului pierdut și a autorității dar și idei de activități în mediul offline care se pot constitui într-o alternativă sănătoasă pentru jocurile online.

Dacă ești interesat să participi sau să facilitezi organizarea unuia dintre evenimentele noastre de formare, contactează-ne pentru detalii.

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!